#12 The End

12 mei 2023 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

De laatste post van mijn reisblog! Wat is de tijd ontzettend snel gegaan maar ook weer niet want wat heb ik onwijs veel gedaan! Ik moet zeggen dat het erg raar is dat je zolang naar een reis toewerkt en dat het nu ineens voorbij is haha. Gelukkig kan ik met zekerheid zeggen dat ik echt 100% heb genoten en dat het al mijn verwachtingen waar heeft gemaakt! Voordat we echt afsluiten, wil ik natuurlijk nog mijn laatste week in Las Vegas toelichten. De stewardess opende haar woordje in het vliegtuig al met een waarschuwing dat gezien het Vegas was niemand alcohol met zich mee mocht nemen haha. Ik had om een of andere reden wel verwacht dat de stad Las Vegas niet enkel uit de Strip (de lange straat met alle hotels en casino’s) bestond. Niets bleek minder waar te zijn en de Strip bleek het enige punt van entertainment te zijn in het midden van de verlaten woestijn. Maar het was niet zo maar entertainment! Elk hotel heeft zijn eigen unieke stijl met een casino en shows en daarnaast zijn er natuurlijk eindeloos veel shows en performers op straat. Ik moest de eerste dag even wat boodschappen inslaan maar dit bleek lastiger dan gedacht. In de buurt van de Strip staat alles in het teken van één grote party dus er is geen ruimte voor het dagelijkse leven haha. Overigens kan je wel om elke tien meter alcohol kopen dus je zal nooit uitgedroogd zijn in deze woestijn. Ik verbleef zelf in een airbnb ergens in een woonwijk een eindje van de Strip vandaan en één ding viel me meteen op. Het gebrek aan gras. Alle voortuinen en bermen bestonden uit allemaal verschillende soorten stenen en nergens was iets van begroeiing te vinden (op de palmbomen en cactussen na natuurlijk). Als Nederlander ben je aan zo veel gras gewend dat dit zo apart was om te zien. Maar goed die week heb ik mijn weg helemaal van het zuiden van de Strip omhoog gewerkt naar het noorden. De hoogtepunten waren zeker de New York - New York, Paris Las Vegas en Venetian hotels. Het leek wel of elke dollar winst vanuit de casino’s was gestoken in het namaken van die steden want het was erg indrukwekkend en ook wel grappig! Het toppunt was een nagemaakt kanaal met water en rondvarende gondels binnen in het Venetian hotel haha (zie foto). Daarnaast waren de shows buiten van de Bellagio Fountains en de Mirage Volcano echt genieten! Maar natuurlijk kon mijn verblijf in Vegas niet zonder een echte show ontbreken. De keuze was snel gemaakt want Michael Jackson (MJ) One van Cirque du Soleil was by far de populairste show. De show is super imponerend en ze hebben op elk nummer van MJ een spektakelstuk neergezet. Het feit dat mijn buurvrouw compleet dronken aan het meeschreeuwen en meedansen was, maakte het typisch iets wat je enkel in Vegas meemaakt haha. Door alle hectiek heen was de show wel echt een eerbetoon aan MJ en zonder al te veel spoilers te geven, kregen ze het voor elkaar om de hele aangeschoten zaal emotioneel te krijgen met een erg reeële hologram van Michael op het laatst. Het was zó echt dat het voelde alsof we een optreden van hem live aan het kijken waren, iedereen was sprakeloos, erg bijzonder. Mijn laatste hoogtepunt van de week was een bezoek aan de Freemont Street Experience. In het donker is deze enorme koepelhal prachtig verlicht en ook hier draait alles om entertainment met live optredens en een zipline waar mensen letterlijk door de hal vliegen (zie video). Las Vegas was erg leuk om eens te zien en na een week was het tijd om weer terug naar reality te gaan, thuis.

Met drie vluchten van Vegas naar SF, naar Dublin en tot slot naar Amsterdam duurde mijn reis in totaal 25 uur. Toen we afdaalden naar Dublin viel het me op hoe groen alles ineens was vergeleken met Californië en de woestijn van Vegas. Toen we geland waren schreeuwde een kindje “it’s raining” en ik wist meteen dat het zonnige weer in Californië nu was omgewisseld met ons geweldige regenachtige klimaat. Eenmaal in Amsterdam werd ik met een serieus slaaptekort ontvangen door de knuffels van pap en mam. Mijn reis was met diezelfde knuffels begonnen op 15 december en na 147 dagen, 32,196 kilometer en 2,185,165 stappen was het nu ten einde. Nogmaals, ik heb zó ontzettend genoten en ik ben zo trots, blij en dankbaar dat ik mijn droomreis heb gemaakt. Er zijn niet genoeg woorden om mijn reis te beschrijven, hoewel ik dat wel heb geprobeerd met deze reisblog haha. Bij deze wil ik iedereen enorm bedanken die met mijn reis heeft meegeleefd aan de hand van alle appjes en reacties in deze blog! Ik heb ze met veel plezier steeds gelezen en het was erg bemoedigend om te weten dat ik niet alleen deze reis aan het maken was. Natuurlijk hoop ik iedereen snel weer te spreken om bij te praten!

Voor nu wil ik aan jullie vragen om in de reacties jullie favoriete verhaal (post), foto en video te delen, ik ben ontzettend benieuwd!

Veel liefs,

Maud

The End.

IMG_5980IMG_6030IMG_6013IMG_6079IMG_6147IMG_6204IMG_6206IMG_6250IMG_6313IMG_6289

IMG_6329

IMG_6350IMG_6463IMG_6357IMG_6368

IMG_6373

IMG_6527IMG_6647

1. Antoinette Janssen:
    12 mei 2023
    Maud, ik heb ontzettend genoten van je reisverhaal. New York sprong eruit want daar ben ik nog nooit geweest. LA, SF en Las Vegas ben ik met Alfred en Nicole geweest. Las Vegas was niet voor mij bestemd. Ik leef liever in het nu en geen wereld die niet bestaat, waar je niet kunt leven.
    Bedankt voor je reisverhaal, jij hebt je droom kunnen waarmaken, goed gedaan!
    Groetjes Antoinette
  2. Ineke Brouwers:
    13 mei 2023
    Ja Maud , zo sta je aan het begin van je avontuur en nu kijk je er , met heel veel plezier , voldoening en prachtige herinneringen aan terug. Reizen verrijkt de ziel en dit neemt niemand je ooit weer af, hier zal je je hele leven wat aan hebben. Nu even terug naar Las Vegas : The world in a nutsshell en dan een "beetje" overtrokken, ha, ha. Je bent in één dag van Venetië naar de Pyramides , Rome en leuk om Lady Liberty weer te ontmoeten. We keken steeds uit naar je reisverhalen en waren in gedachten een beetje erbij. Geweldig dat ik er ook een paar dagen deel van mocht zijn , samen met Ann, Stijn en het kleine Draakje :) We halen graag nog de herinneringen op . Veel liefs van opa en mij en nu : tot gauw weerziens !!! oma Ineke
  3. Nicoline:
    13 mei 2023
    Wat een bijzondere reis heb jij gemaakt en wat leuk dat je ons zo hebt laten meebeleven! Ook nu weer de extravagantie in Vegas. Wat een contrast met de wilde natuur uit andere blogs. Maar dat is natuurlijk Amerika. Enorme tegenstellingen.
    Welkom thuis, we hebben iig mooi weer voir je geregeld om de overgang wat vriendelijker te maken. Tot gauw.
  4. Katrien:
    14 mei 2023
    Mooie reacties allemaal, daar sluit ik me bij aan! Het verhaal dat mij het meeste aansprak Maud was #9; Highway 1.
  5. Ineke Brouwers:
    18 mei 2023
    Voor mij waren het meest aansprekend ( behalve New York :) ) de verhalen in en rond San Francisco en de reis erheen via Highway 1. ( beetje gesmokkeld ) De foto : Maud was here en de video van je wandeling op de Golden Gate Bridge. Ook de avondvideo met uitzicht op Manhattan was prachtig en al die sportstadions , enz,enz.
  6. Rob:
    21 mei 2023
    Hoi Maud, Ik vond vooral interessant te lezen van grote verschillen tussen al deze grote steden. Ben benieuwd welke stad er voor jou in positieve zin uitsprong. Ik vermoed dat New York & San Francisco hoog scoren? En dan tot slot die fantasiewereld in Las Vegas. Ik ben in Italië wel Amerikanen tegen gekomen die me serieus vertelden dat ze Venetië al hadden gezien (in Las Vegas).